עורך דין מכירת דירה

אז החלטתם שאתם מעוניינים למכור את הדירה שלכם. ביצעתם סקר שוק קצר, ערכתם השוואה של מחירי הדירות ואתם מרגישים מוכנים לפרסם את הנכס שלכם. אולם, לפני שניגשים לפרסום הדירה, כדאי להכיר קצת את עולם עסקאות המקרקעין בישראל ואת תחומו של עורך דין מכירת דירה.

עסקאות נדל"ן בישראל נחשבות למורכבות מכיוון שמעורבים בהן סכומי כסף גדולים מאוד. מדינת ישראל מודעת לרמת הסיכון הגבוהה ולכן חוקקה חוקים ותקנות שמטרתן להגן הן על הצד הקונה והן על הצד המוכר בעסקה. משום כך, על מנת להתמודד בצורה טובה יותר עם הביורוקרטיה, מומלץ להיעזר בשירותיו של עורך דין מכירת דירה.

עורך דין מכירת דירה

עורך דין מכירת דירה – כל מה שצריך לדעת

עורך דין העוסק בתחום המקרקעין או, עו"ד מכירת דירה, הינו בעל רישיון לעסוק בעריכת דין במדינת ישראל, אשר מתמחה בנישה של דיני מקרקעין. תפקידו של עורך דין המתמחה בתחום זה הינו לסייע ללקוחותיו ככל יכולתו בבית המשפט וכן במתן ייעוץ עבור עסקאות שונות.

עורך דין מכירת דירה צריך להכיר את כל הפסיקות החשובות של בית המשפט הישראלי, אשר נוגעות לתחום של דיני מקרקעין ועליו להיות מסוגל לעשות שימוש בידע הזה לטובת לקוחותיו בין היתר בתחומים הבאים:

  • טיפול בדיני מקרקעין
  • עריכת חוזים וחתימה על חוזים
  • ייצוג הלקוח בכל עסקת נדל"ן בה הוא מעורב
  • עריכת הסכמי מכר
  • עריכת הסכמי שכירות

מכירת דירה חדשה

עורך דין מכירת דירה חדשה מחזיק באחריות מקצועית ותפקידו להגן ולשמור על זכויותיהם של לקוחותיו בתחום זה. בין היתר עליו לערוך בדיקות משפטיות מקדימות, לנהל משא ומתן עם עורך הדין של הקונה, לערוך ולנסח הסכם מכר אשר בו כלולים המנגנונים המשפטיים הדרושים וגם לדווח לרשויות המס על העסקה בהתאם לתכנון שנעשה מראש.

מכירת דירה יד שניה

עורך דין מכירת דירה שניה נדרש בעסקאות מכר של דירות יד שניה. תפקידו היא למנוע כשלים או פערי מידע שעלולים לסכן את המוכר או למנוע את השלמת העסקה. אחת הטעויות הנפוצות שאנשים עושים במכירת דירה יד שניה היא לחתום על זכרון דברים עם הקונה.

אולם, כדאי לדעת שזכרון דברים הוא מסמך משפטי קביל לכל דבר ועניין בבית המשפט. משום כך, מומלץ להיעזר בשירותיו של עורך דין לניסוח הסכם מכר וכך להמנע מטעויות מצערות שעלולות לעלות כסף רב.

מכירת דירה מקבלן

עורך דין מכירת דירה מקבלן נדרש בעסקאות שבהן מעורב קבלן במכירת הדירה. בדרך כלל, לאחר הפגישה הראשונית עם הקבלן, יקבל הלקוח לעיונו הסכם רכישה אשר נכתב מטעם עורך הדין של הקבלן. יש לציין כי על פי רוב הסכם זה יהיה מוטה לטובת הקבלן ולא יספק לקונה את ההגנות הנדרשות.

תפקידו של עורך דין מקרקעין במקרה זה הוא לערוך מחדש את ההסכם ולנהל משא ומתן משפטי עם עורך הדין של הקבלן.

משרד עורכי דין מומלץ עבור מכירת דירה

כאמור, עולם עסקאות הנדל"ן בישראל הינו מורכב ומצריך ידע מעמיק בתחום המקרקעין. משום כך, מומלץ להיעזר בשירותיו של עורך דין המתמחה בתחום זה על מנת להימנע מטעויות שעלולות לעלות אחר כך כסף רב.

משרד עורכי הדין קינן, חיים ושות' מתמחה בתחום המקרקעין ופועל בהצלחה כבר למעלה מעשרים שנה בתחום זה. במהלך השנים צבר המשרד ניסיון, ותק ומוניטין מעולים ואף זכה להיכלל ברשימת עורכי הדין המובילים בתחום המקרקעין של דן אנד ברדסטריט.

אנו מזמינים אתכם לפנות למשרדנו עוד היום ולקבל שירות אישי ומקצועי ללא פשרות.

מס רכישה על דירה מקבלן

מכירת דירה שהתקבלה בירושה

מס שבח על דירה שניה

מס רכישה על דירה שלישית

מס מכירת דירה ראשונה

כמה לוקח עורך דין על מכירת דירה

פטור ממס רכישה על דירה שניה

עורך דין קניית דירה מקבלן

פטור ממס רכישה לדירה ראשונה

מס רכישה על דירה

דילוג לתוכן