עורך דין מקרקעין

אם יש לכם נכס נדל"ן, או שאתם רוצים לקנות אחד, בוודאי כבר הבנתם שלא תוכלו לבצע שום עסקה בלי ליווי צמוד של עורך דין מקרקעין. גם אם יש לכם חבר או קרוב משפחה שעבר את מבחני הלשכה ועובד כעורך דין, השירות שתקבלו ממנו לא יהיה דומה לשירות שתקבלו מעורך דין נדל"ן מקצועי. עסקאות מקרקעין אכן נפוצות למדי ביום יום, ובכל זאת הן עשויות להיות לעיתים מורכבות למדי.

מדוע עסקאות מקרקעין מורכבות?

הסיבה העיקרית לכך היא שעסקאות נדל"ן כוללות החלפה של סכומי כסף גדולים מאוד, תמורת מוצר בשווי מתאים כמו דירה, מגרש או אפילו בניין. מדינת ישראל מודעת לכך, ומנסה למנוע ככל הניתן עוולות שונות שיכולות להתרחש בתחום. כדי למנוע את העוולות הללו היא חוקקה רשת סבוכה של חוקים ותקנות, שחלות על שני הצדדים ואף על גורמי המימון. פה נכנס לתמונה עורך דין מקרקעין.

מה זה עורך דין מקרקעין?

ראשית, נתחיל מיישור קו – עורך דין מקרקעין הוא אדם שיש לו רישיון לעסוק בעריכת דין במדינת ישראל, ומתמחה בתחום של דיני מקרקעין. מדובר בתחום רחב מאוד, שכולל "קרקע, כל הבנוי והנטוע עליה וכל דבר המחובר אליה" (ציטוט ישיר של חוק המקרקעין התשכ"ט-1969).

אמנם לימודי המשפטים במרבית המוסדות האקדמיים בישראל אינם כוללים מסלול מכוון ייעודי לתחום עיסוק משפטי כלשהו, אך בשל היקפו האדיר של ספר החוקים הישראלי – כל עורך דין בוחר את תחום ההתמחות שלו במהלך ההכשרה, ובו הוא מעמיק.

עורך דין שמומחה בעולם המקרקעין הוא עורך דין שנמשך אל תחום עסקאות הנדל"ן לסוגיהן. עורך דין מוצלח יכיר את כל הפסיקות החשובות של בית המשפט הישראלי הנוגעות לדיני מקרקעין, וידע להשתמש בידע הזה לטובת הלקוח שלו. כמובן שניתן לראות בעורכי הדין במשרד עו"ד חיים קינן ושות' ככאלה.

עורך דין מקרקעין

התפקיד של עורך דין מקרקעין

תפקידו של עורך דין מקרקעין הוא בראש ובראשונה לסייע ללקוחות שלו כמיטב יכולתו. הסיוע ניתן הן בייצוג בבית המשפט והן בייעוץ וייצוג בעסקאות שונות. הידע המקצועי שרוכש עורך דין שמומחה בתחום המקרקעין במהלך הקריירה שלו מעניק לו את היכולת לתת ייעוץ ללקוחותיו במגוון תחומים. בין התחומים שהוא יכול לייעץ בהם הוא הוזלה של עלויות בעסקה ועריכת חוזה הוגן ובטוח.

ייעוץ וליווי מקצועי של עורך דין מקרקעין לאורך כל תהליך עסקת הנדל"ן מסייע להפחית את הסבירות שהעסקה תיכשל ו/או תעורר בעיות משפטיות בעתיד. כפי שכבר צוין, עו"ד מקרקעין יכול גם לייצג את לקוחותיו בהליכים משפטיים בבתי המשפט או ועדות שונות. השירות שלו יכול להיות מועיל, למשל, בוועדת ערר, התנהלות מול המפקח על הבתים המשותפים ועוד.

שירותים ללקוחות פרטיים

משרד עורכי דין חיים קינן ושות' מציע שירותי מקרקעין רבים עבור לקוחות פרטיים. בין היתר, תוכלו להעזר בשירותיו של המשרד בעת מכירה של יחידות דיור שבבעלותכם. המשרד אף עוסק בתרומה לקהילה. עורכי הדין במשרד עו"ד חיים קינן אף מעניקים שירות של ליווי וייעוץ לקבוצות גדולות של יחידים בפרויקטים של התחדשות עירונית שונים כמו תמ"א 38 ופינוי-בינוי.

שירותים ללקוחות מסחריים

חברות שיפנו למשרד חיים קינן ושות' על מנת לקבל את שירותיהם תוכלנה לקבל ליווי, ייעוץ ואף ייצוג במידת הצורך במגוון של מקרים.

כך למשל, במשרד ישנה מחלקת מלונאות, בה יושבים עורכי ועורכות דין המכירים את תת התמתחות הזו לעומק. בין השירותים הנוספים שהמשרד מעניק ללקוחות מסחריים תוכלו למצוא קניונים ומרכזיי מסחר, עסקאות מימון מורכבות והסכמי קבלנות מסוגים שונים.

מיסים ועסקאות נדל"ן

סוג ספציפי של תת התמחות בתוך התחום העצום של דיני מקרקעין הוא מיסוי מקרקעין. עורך דין המתמחה בתחום זה מכיר את תקנות המס הקשורות לכל עסקאות הנדל"ן. בעסקאות נדל"ן טמון במרבית המקרים רווח גדול, ומדינת ישראל מבקשת לקבל חלק מן הרווחים באמצעות מיסים למטרות שונות. במשרד עו"ד חיים קינן ושות' ישנם כמובן גם עורכי דין המתמחים בתחום זה.

עורך דין התמחה בתקנות מיסוי המקרקעין יכול להציע את שירותיו במגוון רחב של עסקאות נדל"ן. כך למשל, במידה ואתם מוכרים נכס נדל"ן ורוצים לצמצם בהיקף מס השבח שעליכם לשלם – עורך דין המתמחה במיסוי יכול להציע לכם ליווי וייעוץ. עו"ד מקרקעין המתמחה במיסוי מקרקעין נעשה חשוב במיוחד בעסקאות גדולות, אך גם בעסקאות "קטנות" יש לו חשיבות לא קטנה.

שכר טרחה לעורך דין בעסקת מקרקעין

שוק עריכת הדין בישראל הוא שוק חופשי, ואין הגבלה חוקית על גובה שכר הטרחה שעורך דין לענייני מקרקעין יכול לגבות. יחד עם זאת, ישנו סטנדרט מסוים בשוק, וכל עורכי הדין הנוגעים לתחום נעים סביבו. שכר הטרחה שעורך הדין גובה עשוי להשתנות בהתאם לפרמטרים ותנאי העסקה השונים.

לדוגמא, שווי הנכס בכלל והסכום בו העסק נמכר בפרט יכול לגרום לעליה או לירידה משמעותית בגובה שכר הטרחה. דוגמא נוספת לגורם שיכול לשנות את גובה שכר הטרחה של עורך דין מקרקעין הוא מהות העסקה והמורכבות שלה. ככלל, הזמן שעורך הדין השקיע בעסקה הוא גורם משמעותי.

שכר טרחה של עורך דין בליווי עסקאות נדל"ן יכול גם להיקבע ללא תלות במחיר הנכס, למשל במקרה של העברת בעלות על נכס מקרקעין בין בני זוג שמתגרשים. במיזמים גדולים כמו תמ"א 38 או פינוי בינוי, שכר הטרחה של עו"ד מקרקעין כן יושפע משווי הדירות בדרך כלל.

סיכום

לסיכום, עורך דין מקרקעין הוא שירות חשוב ומשמעותי עבור כל אחד מהצדדים בכל עסקת מקרקעין. בין אם אתם לקוחות עסקיים ובין אם אתם לקוחות פרטיים – למשרד עו"ד חיים קינן ושות' יש מה להציע לכם. פנו עוד היום לייעוץ!

אחריות עורך דין בעסקת מקרקעין

רשלנות במקרקעין

איך להוכיח רשלנות במקרקעין

שכר טרחה עורך דין בעסקת מקרקעין

איך בוחרים עורך דין נדל"ן מומלץ?

מס רכישה על נכס מסחרי

עורך דין לעסקת קומבינציה

איך לבחור עורך דין מומחה למיסוי מקרקעין

עורך דין מקרקעין בתל אביב

דילוג לתוכן