איך בוחרים עורך דין נדל"ן מומלץ?

אז החלטתם שאתם זקוקים לשירותיו של עורך דין מקרקעין. אבל מה בעצם צריך לבדוק כאשר בוחרים עורך דין בתחום זה? התהליך של מציאת עורך דין נדל"ן מומלץ יכול להיות משימה לא פשוטה.

ישנם מספר גורמים שיש לקחת בחשבון בעת בחירת עורך הדין המתאים. לדוגמא, יש להתחשב במיקומו של משרד עורכי הדין, בניסיון שלו, בעמלות שהוא לוקח ועוד.

במאמר זה נסקור את הפרמטרים החשובים ביותר שכדאי לקחת בחשבון כאשר בוחרים עורך דין בתחום הנדל"ן.

עורך דין נדל"ן מומלץ

מה יש לקחת בחשבון כשבוחרים עורך דין נדל"ן מומלץ

  1. הניסיון של עורך הדין – הדבר הראשון שצריך לקחת בחשבון כאשר בוחרים עורך דין נדל"ן מומלץ הוא הניסיון של עורך הדין. מומלץ לבדוק כמה שנים עורך הדין כבר פעיל בתחומו ולבקש לראות עדויות להצלחות קודמות. כדאי לבדוק הצלחות בתחומים קרובים ככל האפשר לתחום העניין של העסקה שלכם.

  2. שכר הטרחה שגובה עורך הדין – עורכי דין בעלי שם ומוניטין עשויים לגבות סכום גבוה יותר מעורכי דין ידועים פחות. גם עורכי דין מנוסים יותר עשויים לגבות סכומים גבוהים יחסית. אולם, חשוב לציין כי במקרה הזה, דווקא כדאי לשלם יותר על איכות. עורך דין זול במיוחד עלול להיות בלתי מנוסה ועקב כך להתרשל בבדיקת חוזה המכר, דבר שעשוי לגרור הפסד כספי ניכר בהמשך.

    לקריאת מאמר בנושא – שכר טרחה עורך דין בעסקת מקרקעין.

  3. מיקום גיאוגרפי – מבחינת נוחות, כדאי לבחור בעורך דין שקרוב יחסית לאזור המגורים שלכם. זאת מכיוון שייתכן ותרצו להגיע להתייעצויות נוספות מעבר לפגישה הראשונית.

  4. התמחות ספציפית – כדאי לבחור בעורך דין שמתמחה ספציפית בתחום הנדל"ן והמקרקעין. עורכי דין רבים מפרסמים את עצמם כמומחים במספר רב של תחומים. עדיף לבחור בעורך דין שתחום המקרקעין הוא לא עיסוק צדדי מבחינתו אלא עיסוק מרכזי ומשמעותי.

  5. ממליצים – אל תהססו לבקש מעורך הדין רשימת ממליצים מקרב לקוחותיו. ניתן גם להתרשם מרשימת הממליצים באתר של עורך הדין, או לחפש המלצות ברחבי הרשת. ניתן גם לערוך בירור נוסף לגבי עורך הדין בקרב המעגלים החברתיים והמקצועיים שלכם.

מהם תחומי האחריות של עורך דין בעסקת מקרקעין

אחריות עורך דין בעסקת מקרקעין היא בראש ובראשונה לקרוא את האותיות הקטנות בכל חוזה ולוודא מבחינה משפטית שאין סיכונים כספיים משמעותיים לקונה או למוכר במסגרת העסקה. במידה וקיימים סיכונים כאלו, מחובתו של עורך הדין לדווח על כך ללקוח שלו ולהזהיר אותו על כך.

עורך דין שלא מדווח ללקוח שלו על כל ההיבטים המשפטיים שעלולים לגרום להפסד כספי ניכר במסגרת העסקה, מתרשל בתפקידו. למרבה הצער, פעמים רבות מוגשות תביעות משפטיות בתחום של רשלנות במקרקעין עקב חוסר תשומת לב או חוסר מיומנות של עורך הדין המעורב בעסקה.

כיצד למצוא את עורך דין הנדל"ן המומלץ ביותר?

פעילים היום בישראל עשרות אלפי עורכי דין. מתוכם, למעלה מ-4,000 מתמחים בתחום הנדל"ן נכון לכתיבת שורות אלו. משום כך, כאמור, בחירת עורך דין נדל"ן מומלץ, אינה פשוטה.

במאמר זה עמדנו על מספר פרמטרים שיש לקחת בחשבון בהקשר זה: ניסיון, שכר טרחה, מיקום גיאוגרפי, התמחות ספציפית וממליצים. על מנת לבצע בחירה נכונה ומושכלת, יש לבצע שקלול של כל המרכיבים האלו ואז לגבש החלטה. 

משרד עורכי הדין קינן חיים ושות' 

משרד עורכי הדין קינן חיים ושות' מתמחה בתחום הנדל"ן והמקרקעין. למשרדנו ניסיון של למעלה מעשרים שנה בתחום. במהלך השנים גיבשנו סטנדרט של איכות במתן שירותים משפטיים מעולים לצד שירות לקוחות מעולה.

בנוסף, משרדנו נמצא ברשימת עורכי הדין המובילים של דן אנד ברדסטריט וכן מדורג ברשימת BDI המקבילה בתחום זה. אנו מזמינים אתכם לפנות אלינו עוד היום ונשמח לעמוד לרשותכם.

דילוג לתוכן