מס רכישה על נכס מסחרי

כשאנחנו חושבים על אפשרויות השקעה, יש מספר פרמטרים שצריך לקחת בחשבון. האפשרות של רכישת נכס מסחרי מניב היא לרוב בין האופציות הטובות ביותר, אלא שבמקרה זה צריך לקחת בחשבון את הגובה של מס רכישה על נכס מסחרי. זאת בנוסף להוצאות נלוות נוספות – החל מהיטלי השבחה ועד להוצאות שיפוץ. 

במאמר הבא נסביר לכם את כל מה שאתם צריכים לדעת לפני ביצוע העסקה, כדי שתוכלו להגיע מוכנים למערכה. 

מהו נכס מסחרי?

נכס מסחרי הוא כל נכס שהשימוש שלו הוא שימוש עסקי, לרבות מגרשים. נכסים מסוג זה יכולים להיות בתי מסחר, חנויות, מחסנים, בנייני משרדים ולמעשה כל סוג של מבנה שמשמש לצורך שאינו דיור. נכסים אלה נחשבים להשקעה אשר מניבה תשואה גבוהה מאוד במושגים של השוק הישראלי – עד 10 אחוזים ואפילו למעלה מזה, אם ביצעתם השקעה נבונה במיוחד. 

ההבדל בין נכס מסחרי לנכס למטרות מגורים

ככלל, נכסים מסחריים הם מורכבים יותר לרכישה מנכנסי מגורים – ולכן פחות אנשים מן המגזר הפרטי בוחרים להשקיע בהם. הרכישה מחייבת תשלום מס רכישה על נכס מסחרי, והתמצאות גבוהה מאוד במשמעותם של ההיטלים השונים (כגון היטל מס).

השכרת נכס מסחרי

אם הנכס שרכשתם "מגיע" עם השוכר – כנראה שהמצב אצלכם יהיה פחות מורכב מאשר מצב בו תצטרכו למצוא את השוכר בעצמכם, או להשתמש בשירותי תיווך. 

בנוסף, ייתכן שיהיה צורך לבצע שיפוץ וחידוש לנכס על מנת להפוך אותו לראוי להשכרה.

רכישת נכס מסחרי

מידע חשוב על מס רכישה על נכס מסחרי

לכל נכס מסחרי יש מספר פרמטרים אשר יכולים להשפיע על כדאיות הרכישה שלו. מומלץ להתייעץ עם עורך דין מקרקעין כדי להשיג את תנאי העסקה הטובים ביותר. הנה כמה דוגמאות:

מיסוי 

מלבד מס רכישה על נכס מסחרי, אתם צריכים לקחת בחשבון גם מס על שכירות, מע"מ ומס שבח. גובה המיסוי משתנה בין אם המחזיק הנכס הוא חברה בע"מ או תאגיד, ובין אם מדובר באדם פרטי. בנוסף, אם מדובר על קניית מגרש או נחלה, שומת המס היא שונה מאשר אם מדובר בסוגי נכסים אחרים. עורכי דין מקרקעין הם בעלי התמחויות בסוגי נכסים שונים.

מיקום

למיקום הנכס יש השפעה גדולה על כדאיות הרכישה שלו, ולכן אין להקל ראש במידת הקרבה לצירי תחבורה מרכזיים, כולל תחבורה ציבורית.

גובה מס רכישה על נכס מסחרי עתידי

כיום, גובה מס הרכישה על נכס מסחרי הינו חמישה אחוזים. שימו לב כי מס הרכישה מתעדכן ומשתנה מדי כמה שנים.

סיוע מקצועי ברכישת נכס מסחרי מניב

בגלל המורכבות הגבוהה הכרוכה ברכישת נכס מסחרי ותשלום מס, ליווי של איש מקצוע יכול לחסוך לכם הרבה זמן וכסף.

סוגי אנשי מקצוע הנוגעים למיסי רכישה בנכסים מסחריים

  • עורך דין מקרקעין – ייצוג של עורך דין מקצועי יכול לסייע לכם בהתנהלות מול בעלי הזכויות בנכס, המחזיק בפועל (שוכר), רשות מקרקעי ישראל וגורמים נוספים המעורבים בעסקה.
  • שמאי מקרקעין – השמאי יעריך את הנכס ויקבע את השווי שלו. לדו"ח של שמאי מורשה יש תוקף משפטי, ולכן מומלץ מאוד להביא שמאי מטעמכם, אשר ישמור על האינטרסים שלכם – גם אם מוכר הנכס "מתנדב" להמציא דו"ח בעצמו.

השקעה בנכס מסחרי מניב תשואה

כשאנחנו מדברים על השקעה ומס רכישה בנכס מסחרי, אנחנו מדברים על תהליך רגיש ומורכב, שכל צעד בו צריך להיעשות בצורה מחושבת. סבלנות ודייקנות הן הגורמים החשובים ביותר. אנחנו מאמינים כי ידיעה של החוקים על בוריים והיכרות עם עסקאות תקדימיות, הן מה שיאפשר לנו בסופו של דבר להעניק את הייצוג הטוב ביותר עבור הלקוחות שלנו.

דילוג לתוכן