כמה לוקח עורך דין על מכירת דירה

מכירת או קניית דירה היא עניין מורכב. יש הרבה גורמים שצריך לקחת בחשבון: עלויות שיפוץ, תיווך, מיסוי, וכמובן תשלום לעורך דין. כמה באמת צריך לשלם לאיש מקצוע בזמן מכירת הדירה שלכם, והאם התעריף הנמוך ביותר הוא גם המשתלם ביותר?

בכתבה הבאה נסביר כמה נקודות הכרחיות שאולי לא חשבתם עליהן, הנוגעות לחלקו ואחריותו של עורך הדין בהליך מכירת הדירה. 

בואו נתחיל מהתכלס – כמה אנחנו הולכים לשלם?

המחיר שלוקח עורך דין מכירת דירה נקבע באופן יחסי למחיר הדירה עצמה. לכן, ככל שהדירה יקרה יותר – אתם תשלמו יותר כסף גם על תהליך המכירה או הרכישה. 

מהו הסכום המקובל בשוק?

המחיר נע לרוב בין רבע אחוז לאחוז אחד. חשוב לציין שלא תמיד מומלץ לבחור באפשרות הזולה ביותר, שכן עבודה עם עורך דין מקצועי יכולה להגן עליכם ממגוון נזקים שעלולים לעלות ביוקר: רכישה של נכס מעוקל, אי תשלום בזמן, בעיות בתקופת בדק הבית, ועוד. 

המסקנה – העדיפו תמיד עורך דין מקצועי במחיר הוגן, על פני כזה שהתעריף שלו הוא מתחת למחיר השוק. הדבר החשוב ביותר הוא שהעסקה תתבצע באופן חלק, ללא תקלות וללא סייגים.

כמה לוקח עורך דין על מכירת דירה

מה בעצם עושה העורך דין בתהליך המכירה?

לעורך דין יש תפקיד חשוב בזמן מכירה או קנייה של נכס נדל"ני. הנה מספר דוגמאות נפוצות, שיעזרו לכם להבין את התמונה המלאה:

הגנה על הזכויות של המוכר

במכירת דירה יש מגוון זכויות שצריך להכיר כדי להביא לידי מימוש – לדוגמה, פטור ממס שבח מקרקעין. עורך הדין צריך להגן על הזכויות האלה, כדי להביא לחסכון של זמן וכסף עבור הלקוח בעתיד. 

ליווי וייעוץ מקצועי

עורך הדין יעניק למוכר (או לקונה) ייעוץ מקצועי בנוגע להחלטות שצריכות להילקח תוך כדי ביצוע העסקה ובתקופת בדק הבית.

איך לבחור עורך דין למכירת דירה?

כשאתם עומדים בפני בחירת עורך דין מקצועי, מומלץ לבחור במשרד בעל ניסיון המתמחה בתחום הנדל"ן. בדקו את ההמלצות של המשרד – בררו אם מישהו ממכריכם השתמש בשירותיו בעבר, ואל תחששו אפילו לדבר עם לקוחות קודמים. שאלו כל שאלה שעולה בראשכם, שתעזור לכם להרגיש שאתם בידיים טובות. 

עורך דין, מתווך או גם וגם?

חשוב להגיד, לעורך הדין יש תפקיד שונה לחלוטין בעסקה מאשר תפקידו של המתווך. שכר הטרחה של עורך הדין יהיה ברוב המקרים נמוך יותר, זאת למרות שההשפעה שלו היא משמעותית פי כמה וכמה. המתווך הרבה פחות מעורב בפרטים הקטנים של החוזה אשר נחתם בין הקונה למוכר.

אם יש לכם אפשרות לשכור את השירותים גם של עורך דין וגם של מתווך, מה טוב. אבך במקרה שלא – מומלץ לנסות למצוא קונים באופן עצמאי, ולא לוותר בשום פנים ואופן על ייצוג משפטי שיגן על הזכויות שלכם בתהליך העסקה.

לסיכום – עורך דין למכירת דירה במחירים הוגנים

כדי למכור דירה, כדאי להיות מיוצגים על ידי משרד עורכי דין מקצועי ומנוסה, שישמור על הזכויות שלכם בכל של ושלב בתהליך. אנחנו במשרד קינן, חיים ושות' עורכי דין גאים להעניק ללקוחותינו שירות איכותי וטוטאלי מהשורה הראשונה, תוך גביית מחירים הוגנים. מאחורינו שנים רבות של ניסיון בתחום ואנחנו מאמינים בשקיפות מלאה, מקצועיות ומקצוענות בלתי מתפשרות. 

צרו איתנו קשר עוד היום דרך האתר בכל שאלה, ותענו בהקדם האפשרי. נשמח לייעץ לכם ולעמוד לרשותכם בכל עסקת נדל"ן, גדולה או קטנה.

דילוג לתוכן