עורך דין קניית דירה מקבלן

הגיע היום והחלטתם לקנות דירה חדשה מקבלן. קודם כל מזל טוב ובשעה טובה! עכשיו, אחרי שנפגשתם בפעם הראשונה במשרד המכירות, עורך דין קניית דירה מקבלן יסתכל על ההעתק של הסכם הרכישה שלכם בצירוף כל הנספחים הנדרשים, עליהם תהיו צריכים לחתום בהמשך. בחלק מן המקרים, תצטרכו לחתום גם על בקשה של רכישת דירה. רוצים לדעת עוד בנושא? המשיכו לקרוא ותגלו את הכל.

מהו מס רכישה על דירה ומה זה קשור לעורך דין קניית דירה מקבלן?

התקנות בישראל על מס רכישה על דירה אומרות כי כל השלמה של כל עסקת מקרקעין תגרור תשלום מסוים מהצד של הגורם אשר רכש את הזכות במקרקעין או שרכש את הזכות באיגוד המקרקעין.

מי שאחראי על כל העניין של גביית מס רכישה על דירות מגורים הוא מיסוי מקרקעין. עורך דין קניית דירה מקבלן יוכל לעזור לכם בכל התהליך של רכישת דירה ומס של רכישת הדירה. הוא יעזור לכם לעבור על המסמכים ועל הטפסים השונים.

מה ההבדל בין עורך דין קניית דירה מקבלן לבין עורך דין מקרקעין?

בעיקרון, ההבדל בין עורך דין קניית דירה מקבלן לבין עורך דין מקרקעין, הוא שאין שום הבדל. זה אותו עורך דין. כאשר הקונה רוכש דירה חדשה מקבלן, עורך הדין יעבור על המסמכים השונים ועל החוזה של הסכם הרכישה.

הוא יבדוק גם את מה המצב הקנייני של הקרקע אשר עליו יבנו את הבניין, מהן הזכויות של הקבלן על הקרקע המדוברת והאם מדובר בקרקע שהיא פרטית, באדמת מנהל או אפילו בהסכם שנערך בין הקבלן לבין בעלי הקרקע. בהתאם לכל התנאים הללו, עורך הדין יבדוק קיימת מניעה משפטית כלשהי מהצד של הקבלן בהסכם של מכירת הדירה לקונה.

עורן דין קניית דירה מקבלן

איך עורך דין קניית דירה מקבלן יכול לעזור לכם ברכישת דירה?

עורך דין קניית דירה מקבלן יכול לעזור לכם בהמון דרכים כשזה מגיע לרכישה של דירה. קודם על, הוא בודק מה המצב הקנייני של הדירה. לאחר מכן, הוא בודק האם יש חוב של מיסי כלשהם על הקרקע, מה שיכול למנוע או לעכב את העברת הזכויות.

עורך הדין יבדוק את היתרי הבנייה שניתנו לבניית הפרויקט וגם האם ניתנה ערבות בנקאית שבוצעה על פי חוק הדירות. נוסף על כל אלה, תפקידו של עורך הדין הוא לבדוק מיהו הקבלן המבצע ומיהם קבלני המשנה.

איך בוחרים עורך דין נדל"ן מומלץ?

אז איך בוחרים עורך דין נדל"ן מומלץ או עורך דין קניית דירה מקבלן מומלץ? קודם כל, עליכם לבחור עורך דין שתחום ההתמחות שלו כולל רק מקרקעין. תחשבו על כמה תחום המקרקעין כולל בתוכו המון פרטים קטנים.

חוסר ידיעתם של אותם פרטים קטנים עלולה לגרום לנזק מאוד גדול, וזו הסיבה שעורך הדין חייב להכיר את כל הדקויות. עורך הדין הכי זול שתמצאו הוא גם הכי יקר. אם המחיר הוא זול, זה מעיד ברוב המקרים על העבודה שעורך הדין שלכם מעדיף כמות על איכות. דבר נוסף חשוב הוא הניסיון.

כשזה מגיע לעתיד שלכם, אל תתביישו לשאול כמה זמן עורך הדין מתעסק בתחום של  המקרקעין. דבר אחרון, תמיד כדאי לקחת עורך דין משלכם. אתם תמיד תאלצו לשלם לעורך הדין מטעם הקבלן שכר טרחה כלשהו, ולמרות זאת הוא עדיין לא יוכל לייצג אתכם בגלל ניגוד אינטרסים. ולכן לא מומלץ לוותר על שכירה של עורך דין מקרקעין אשר יכול לייצג אתכם בחוזה מול הקבלן.

דילוג לתוכן