פטור ממס רכישה לדירה ראשונה

מס רכישה הוא מס הנדל"ן הכי מרכזי והכי נפוץ אשר מוטל על כל רוכש מקרקעין. מתי עליכם לשלם מס רכישה בעת רכישתה של דירה ראשונה? איך מגדירים את מדרגות מס הרכישה של דירה ראשונה? מהו פטור ממס רכישה לדירה ראשונה? על כל זאת ננסה לענות במאמר שלפנינו. המשיכו לקרוא ותגלו בעצמכם.

איך יכול עורך דין מקרקעין לעזור ברכישת דירה?

לא משנה אם מדברים על רכישה של דירה חדשה מקבלן או דירה יד שנייה, רכישה או מכירה של בית היא אחת מהעסקאות הכי נפוצות שקיימות בתחום המקרקעין של השוק הפרטי.

ברוב הפעמים, זו תהיה העסקה הכי חשובה שהאדם אשר לא מבין בנדל"ן יבצע בחייו, ולכן עורך דין מקרקעין מאוד חיוני בעסקאות כאלה. עורך הדין ידאג לכך שהעסקה תהיה הכי מדויקת והכי מקצועית שאפשר.

הוא דואג לזהות כל מיני טעויות שנעשות בעריכתו של החוזה, ברישום של הזכויות או בענייני המיסים, אשר כל אלה יכולים לגרום לעיכובים או לעלות ביותר כסף לקונה או למוכר.

פטור ממס רכישה לדירה ראשונה

מהו מס רכישה על דירה ואיך נקבע פטור ממס לרכישת דירה ראשונה?

מס רכישה על דירה הוא בעצם מס אשר מוטל על כל צד רוכש של נכס מסוים. את גובה המס שעליכם לשלם מחיר הקנייה קובע.

בשביל שלא כל אחד יוכל להיכנס כמשקיע לשוק הנדל"ן, המס רכישה על דירה ראשונה הוא יותר נמוך לעומת כל אחד שירכוש דירה שנייה ומעלה. את המס רכישה על דירה ראשונה קובעות מדרגות המס.

אם לא הגעתם לרף מסוים של מחיר, תקבלו פטור ממס רכישה לדירה ראשונה. אם אברתם את מחיר הסף, תשלמו מס לפי מדרגות המס.

מהן תקנות מס רכישה על דירה?

לפי התקנות של מס הרכישה בישראל, כל סיום של רכישת דירה תגרור תשלום מצד הקונה. מי שאחראי על הגבייה של מס הרכישה על דירות מגורים הוא מיסוי מקרקעין.

מס רכישה לעולם לא ייקבע על פי הרווח של הדירה, אלא הוא ייגזר מהשווי של העסקה. כמו שכבר ציינו, את החישוב של מס רכישת דירה יבצעו על פי מדרגות של מס רכישה.

המשמעות של מדרגות המס היא שככל שתשלמו יותר בסכום הרכישה, כך המס שתצטרכו לשלם גם יהיה גבוה יותר.

מה הן דרכי התשלום למס רכישה על דירה?

על פי מה שנוגע בחוק, את מס הרכישה עליכם לשלם עד 60 יום מהתאריך של העסקה. בתשלום דרך שומה עצמית, הרוכש חייב לשלם את כל הסכום אשר הוגש על ידיו. יש מקרים אשר בהם מנהל המקרקעין קובע שהשומה גבוהה יותר, ולכן הרוכש יהיה חייב לשלם את כל ההפרש בצורה מלאה עד 30 ימים מתאריך בו נמסרה ההודעה של המנהל על קיומה של השומה.

במידה ויש השגה כלשהי לרוכש ביחס לשומה, הוא יהיה צריך לשלם את סכום המס אשר לא נמצא במחלוקת, ונוסף על כך הוא יהיה חייב להשיג ערבות בנקאית כזו או אחרת של הסכום אשר כן נמצא במחלוקת, וכל זה ייעשה על פי הקביעה של המנהל. את תשלום מס הרכישה תוכלו לשלם על ידי שובר תשלום שומה אבל מודפס ומקורי במשרד מיסוי מקרקעין, בבנק הדואר על ידי סריקת ברקוד, או בכל בנק שתרצו על ידי שובר תשלום שומה שישלח אליכם בדואר.

אפשר אפילו לשם על ידי שובר תשלום שקיבלתם במשרד מיסוי מקרקעין, או להיעזר בעורך דין שיעזור לכם להנפיק שובר אונליין.

דילוג לתוכן