עורך דין לעסקת קומבינציה

אם אתם עדיין לא יודעים מה זה עסקת קומבינציה בנדל"ן, ערכנו עבורכם את המאמר הבא שיסביר לכם את כל היסודות החשובים – החל ממציאת עורך דין לעסקת קומבינציה ועד להיבטי מיסוי שונים. עסקת קומבינציה היא דבר שנערך בין בעלי שטח עם היתר בנייה, ליזם או קבלן שמשקיע בבניית יחידות דיור על גבי השטח.

סקרנים? כל הפרטים לפניכם – יתרונות, חסרונות, ונקודות שחשוב לזכור כשמחליטים לחפש שותפים ולהיכנס לתהליך.

מה זה עסקת קומבינציה?

עסקאות קומבינציה הן דבר שעלול להיראות מורכב בהתחלה, אך בסופו של דבר הן מאוד משתלמות ויכולות לחסוך הרבה כסף לכל השותפים בהן, באמצעות מיסוי נמוך יחסית לשוק הנדל"ן הישראלי ומספר יתרונות נוספים. לכן, לפני שפונים לקנייה או מכירה של שטח אשר צפויים להיות לו היתרי בניה, חשוב לדעת מה זה עסקת קומבינציה.

מה קורה בעסקת קומבינציה?

במסגרת העסקה, נוצר שיתוף פעולה ארוך טווח בין בעלי שטח שיש עליו היתרי בנייה, לקבלן או יזם שמעוניין להשקיע בשטח זה. היזם למעשה מקבל את זכויות הבניה, ובתמורה לכך מקבל חלק מסוים מן הדירות שעתידות להיות על השטח. בצורה זו שני הצדדים מרוויחים: כל אחד יכול למכור או להשכיר את הדירות שברשותו.

עורך דין לעסקת קומבינציה

מי הם הצדדים המעורבים בעסקת קומבינציה?

עסקת קומבינציה לרוב תהיה מורכבת למדי, וכרוכה בהרבה סעיפים, אותיות קטנות, וכו'. הנה כמה פרטים על חלקו של כל אחד מהצדדים בעסקה.

בעלי הקרקע

בעל הקרקע בעסקת הקומבינציה יכול להיות אדם פרטי, אך ברבים מן המקרים מדובר גם בקבוצת רוכשים שקנו את הקרקע למטרות השקעה. מבחינת בעלי הקרקע, חשוב מאוד להיות מיוצגים על ידי עורך דין לעסקת קומבינציה שיגן על האינטרסים שלהם.

הקבלן או היזם

הקבלן או היזם בעסקת הקומבינציה יהיה האדם שיהיה אחראי על הבניה בפועל. לכן, חשוב להגדיר באופן כמה שיותר מדויק את הזכויות והחובות שלו הן כלפי בעלי הקרקע וכלפי רוכשי הדירות: עמידה בלוחות זמנים, תקני בנייה, וכיוצא בזה.

עורך דין לעסקת קומבינציה

בעל הקרקע והיזם כרוכים בשותפות עסקית לטווח ארוך. לכן כדאי ליצור חוזה מפורט ולקחת בחשבון כמה שיותר תרחישים שעלולים לקרות לאורך הדרך (החל מעיכובי בנייה ועד לפשיטת רגל). לצורך כך, יש להיעזר בעורך דין לעסקת קומבינציה שיש לו היכרות עם התחום ועם פסיקות קודמות. 

מיסוי בעסקת קומבינציה

אחד ההיבטים החיוביים של עסקת קומבינציה היא המיסוי. העובדה שלא מתבצעת מכירה של הקרקע מורידה את מס השבח ומס הרכישה. כמובן שכל זה תלוי בערך הקרקע הנוכחי והעתידי, וכן בהתנהלות נכונה של העו"ד לעסקאות קומבינציה איתו אתם עובדים מול רשות המיסים ומנהל מקרקעי ישראל.

עסקת קומבינציה עם משרד עורכי דין קינן, חיים ושות'

אנחנו במשרד עורכי דין קינן, חיים ושות' מציעים לכם את השירות הטוב ביותר לכל סוגי עסקאות הנדל"ן והמקרקעין, כולל עסקאות קומבינציה, מהרגע הראשון ולכל אורך התהליך. המשרד קיים כבר מעל ל-20 שנה, במהלכן צברנו ידע וניסיון יקרי ערך.

אנחנו דוגלים במדיניות של מתן שירות אישי ללקוחותינו, ולכן מהווים משרד בוטיק קטן ואיכותי. עורכי הדין החברים במשרד הם המקצועיים ביותר בתחום, כך שאתם יכולים להיות רגועים בידיעה שאתם בידיים טובות. צרו איתנו קשר עוד היום לקביעת פגישת ייעוץ והיכרות.

דילוג לתוכן