איך לבחור עורך דין מומחה למיסוי מקרקעין

עורכים עסקת מקרקעין? בין אם אתם רוכשים בית למגורים, משקיעים בדירה שנייה, או בכלל מעוניינים בקרקע חקלאית, אחד הדברים שהכי חשוב שיהיה לכם הוא כמובן עורך דין מומחה למיסוי מקרקעין. אתם בטח כבר יודעים שעלות הנכס היא לא רק המחיר הנקוב, אלא גם הרבה תוספות והיטלים: מס הכנסה, מס שבח, עלויות של בעלי מקצוע, שמאים, מתווכים ועוד. 

אז איך עושים את זה מבלי לנגוס יותר מידי בתשואה שאתם צפויים לראות מהעסקה? כל הפרטים במאמר שלפניכם.

מה הוא מיסוי מקרקעין?

במדינת ישראל, יש הרבה מאוד סוגי מיסים הקשורים בעסקאות מקרקעין. מס שבח, מס רכישה, מס הכנסה ועוד, את כל אלה תצטרכו כנראה לשלם בזמן ביצוע העסקה או מעט אחריה. אבל בניגוד לדעה הרווחת, מיסים הם לא דבר קבוע. למרות החוקים הנוקשים, ההתנהלות של שני הצדדים בזמן ביצוע העסקה יכולה להשפיע על הסכום אותו משלמים בסופו של דבר לרשויות. 

הגשת מסמכים, תיעוד, נימוק וכו', לכל אלה יש השפעה על מיסוי המקרקעין. חשוב לדעת שייעוץ מטעם עורך דין מקרקעין יכול להטות את הכף.

איך לבחור עורך דין מומחה למיסוי מקרקעין

אלו סוגים של מיסוי מקרקעין קיימים?

הנה כמה דוגמאות למיסוי מקרקעין שאתם צריכים לקחת בחשבון לפני ביצוע עסקה. חשוב לדעת שכדי להבין אילו מן הדוגמאות רלוונטיות למקרה הספציפי שלכם, יש להתייעץ עם עורך דין מומחה למיסוי מקרקעין.

  • מס שבח
  • מס רכישה על דירה למגורים
  • מס על רכישת דירה להשקעה
  • מיסים בגין אחזקת הדירה, קבלת תשלומי שכירות וכיוצא בזאת

למה חשוב לעבוד עם עורך דין מומחה למיסוי מקרקעין?

בזמן ביצוע עסקת נדל"ן, מומלץ ביותר לקבל ליווי של עורך דין מומחה למיסוי מקרקעין. האינטרס של הרשויות הוא כמובן לחלץ מכם סכומים כמה שיותר גבוהים, ולכן אתם זקוקים למישהו עם הבנה נרחבת בתחום אשר יגן על הצרכים והזכויות שלכם. 

האם ניתן לצפות באופן מדויק את סכום המס אשר ייגזר מעסקת נדל"ן מסויימת?

כפי שכבר כתבנו, המיסים הם דבר שאמנם מוגדר על ידי חוקים נוקשים, אך אופן ההתנהלות יכול להשפיע במידה משמעותית ביותר על הגובה, מועד התשלום, אחוזי הריבית וכו'.

הוצאות שאינן מס בהשקעות נדל"ן

למרות שעניינו של מאמר זה הוא במיסוי המקרקעין, יש מקום לציין בקצרה כי מלבד היטלי המס ישנן גם הוצאות נוספות אשר חשוב להכניס לתחשיב. הוצאות אלה כוללות תיווך, שמאות מקרקעין, שיפוץ, ייעוץ חיצוני, תיקונים בתקופת בדק הבית ודברים דומים. כדי להעריך את ההוצאות הנלוות, יש לאסוף את המסמכים הרלוונטיים ולפנות אל עורך דין מומחה למיסוי מקרקעין טרם ביצוע העסקה. 

בחירה נכונה של עורך דין מומחה למיסוי מקרקעין

בחירת עורך דין מומחה למיסוי מקרקעין היא צעד שאין להקל בו ראש בדרך אל חתימת כל עסקה. חשוב שעורך הדין יבין את הצרכים שלכם, יתמצא בשוק הנדל"ן באופן כללי ובתחום הרצוי בפרט (בין אם מדובר בדיור למגורים, דירות להשקעה, מגרשים, מבני תעשייה או קרקעות חקלאיות ונחלות).

משרד קינן, חיים ושות' – מומחים במיסוי מקרקעין

משרד קינן, חיים ושות' מתמחה בכל תחומי המקרקעין בישראל. הצוות של משרדנו בנוי בצורה המקצועית ביותר, כך שלכל סוג של מקרקעין יש איש מקצוע אשר מתמחה בו.

אנחנו מזמינים אתכם לפנות אלינו ולקבוע שיחה ראשונית עורך דין. ניתן לפנות אלינו בטלפון, במייל או דרך תיבת הפניות שבאתר זה.

דילוג לתוכן