עורך דין מקרקעין בתל אביב

אחד הנושאים החשובים והשכיחים ביותר הוא נושא המקרקעין. רבים הם האנשים שמחזיקים או מעוניינים בהחזקת נכס- למגורים, לשכירות וכדומה. החוק המרכזי שמסדיר את דיני המקרקעין בישראל הוא "פקודת המקרקעין" אך ישנם עוד מספר חוקים העוסקים בכך- למשל, חוק תכנון ובניה. 

חשוב לדעת שדיני מקרקעין עוסקים בקרקעות שרשומות בטאבו, כלומר, כאלו שנערכו בירורים, בדיקות ורישומים לגבי זהות בעליהן.

פעולות שונות במקרקעין דורשות בקיאות משפטית: גם בהבנת המצב המשפטי של נכס המקרקעין עצמו וגם בהבנה של הפעולות המשפטיות וההליכים השונים שנדרשים לצורך הפעולה המשפטית הנדרשת. לכן, עורך דין מקרקעין הוא דבר חיוני בכל מקום: בין אם מדובר על עורך דין מקרקעין בתל אביב, בחיפה או בבאר שבע.

עורך דין מקרקעין בתל אביב

מה כוללים דיני מקרקעין?

דיני מקרקעין, כאמור וכפי שמופיע בחוק המקרקעין מתייחסים למקרקעין ולדברים המחוברים אליו. למשל, עצים נטועים בשדה מהווים חלק המחובר לשדה, ולכן, עסקה בשדה מתייחסת גם אליהם. מקרקעין הם, למעשה, קניין של בעלי הקרקע. הקניין יכול להיות פרטי- של אדם מסוים, ויכול להיות גם ציבורי- של רשות, של מנהל מקרקעי ישראל או גוף אחר.

קל להניח שלרוב, כשמדובר בפעולות או עסקאות במקרקעין, מדובר על רכישת או מכירת בעלות: אך אין זה נכון. זכות הבעלות היא רק אחת הזכויות שקיימות בדיני המקרקעין, לצד זכויות נוספת ורבות כמו זכות הבעלות, זכות השכירות וזכות השאילה, זכות קדימה, ועוד. בחלק מהפעמים תידרשנה פעולת משפטיות בנכס: רישום הערת אזהרה ו/או רישום בעלות.

מתי נדרש השימוש בדיני המקרקעין?

השימוש בדיני המקרקעין נעשה בכל מקרה שבו מעורבות זכויות הקשורות במקרקעין. כך, בעסקאות מקרקעין, מצד הקונה, יש לוודא ששמו של המוכר רשום בטאבו כבעלי הקרקע ושהוא אכן הבעלים; שנרשמה הערת אזהרה; שהחוזה באמצעותו נעשית העסקה; ועוד. מצד המוכר, יש לבצע בירור והעברה של הזכיות כנדרש, לנסח את החוזה תוך עמידה בדרישות החוק ועוד.

השימוש בדיני מקרקעין נדרש גם במקרים של זכויות אחרות במקרקעין- במקרים של כינוס נכסים, של ירושות או במקרים אחרים. דיני המקרקעין רלוונטיים גם בסוגיות עדכניות הקשורות בנדל"ן ובבניה- פרויקטים של פינוי-בינוי, תמ"א 38 ונוספים.

חשיבותו של עורך דין מקרקעין בתל אביב

תפקידו של עו"ד מקרקעין יהיה הבנת כלל הסוגיות הנדרשת: החל מהיכרות עם סוגי הזכויות במקרקעין, דרך היכרות עם הפרוצדורה הנדרשת בכל פעולה משפטית וכלה בהיכרות עם התחומים שנושקים לכל פעולה כזו.

תפקידו של עורך דין מקרקעין בתל אביב או במטולה יהיה להכיר את המצב המשפטי של הקרקע ולתת את השירות הטוב ביותר ללקוח- בעסקאות, בפעולות, בביצוע ירושות, בפשיטת רגל ועוד.

נוסף על ההתמחות הכללית, ישנה חשיבות בהיכרות בית המשפט הרלוונטי בעיר. כך, למשל, כדאי כי עורך דין מקרקעין בתל אביב יכיר את בתי המשפט העוסקים בסוגיות מקרקעין כך שידע להיערך בצורה המיטבית.

משרד עורכי דין למקרקעין בתל אביב

"קינן, חיים ושות'" הוא משרד עורכי דין מהמובילים בתחומיו. המשרד מתעסק במקרקעין- נדל"ן, על כל הכלול בכך: התחדשות עירונית, מלונאות, הסכמי קבלנות מסוגים שונים, מכירת דירות, מרכזים מסחריים ועוד.

"קינן, חיים ושות'" הוא משרד בוטיק המתאפיין במקצועיות ובמתן שירות אישי, תוך מעורבות גבוהה ביחס לשוק בכל שלבי ההליך המשפטי. ככזה, השירות המשפטי של המשרד מקנה ללקוחות את הפריבילגיה לנוח ולהרגיש כי העסקה, הפעולה או נכסי המקרקעין שלהם ככלל, מנוהלים בצורה מלאה ובטוחה- החל מהמקרים הפשוטים ביותר ועד למקרים המורכבים ביותר.

אם ברצונכם לשכור את שירותיו של עורך דין מקרקעין בתל אביב ובמקומות נוספים – חייגו אלינו למספר טלפון 03-608-1960 או השאירו פרטים בטופס.

דילוג לתוכן