מס רכישה על דירה שלישית

שוקלים לקנות דירה שלישית להשקעה? כדאי שתדעו שגם אם הרווח הצפוי בעתיד הוא גבוה, יהיה עליכם לשלם מס רכישה כבר בשלב הראשון של ההשקעה.

במאמר הבא נסביר לכם על שיטת החישוב של מס רכישה על דירה, כדי שתוכלו לתכנן את ההשקעה שלכם בצורה מתוחכמת יותר. כל הפרטים בפנים!

מה הוא מס רכישה?

מס רכישה הוא מס אשר משולם כאשר רוכשים נכס נדל"ני – קרקע, מגרש, דירה, בית וכו'. גובה המס משתנה לפי ההון שברשותנו ואופי הנכס. לדוגמה, אם מדובר בדירת מגורים, תהיה הפחתה משמעותית באחוזי המיסוי.

מה נחשב לדירת מגורים? זו כבר שאלה אחרת.

כדי לוודא שהנכס שאתם מעוניינים לרכוש אכן נחשב לכזה, כדאי להיוועץ בעורך דין מקרקעין

למה יש מס רכישה?

ככלל, המדינה מעוניינת לעודד רכישת דירות לצרכי מגורים יותר מאשר רכישת דירות להשקעה. לכן, היא מטילה מיסוי על משקיעים שקונים דירה שניה ושלישית, ומעניקה פטור ממס רכישה לדירה ראשונה באופן כמעט מלא. נכון, מעט מעיק – אבל ממש לא מה שצריך למנוע מכם להשקיע בנדל"ן.

מס רכישה על דירה שלישית

איך מחשבים מס רכישה?

המיסוי מחולק למדרגות, המחולקות לפי ערך הנכס אותו אתם מעוניינים לקנות. כפי שכבר כתבנו, פטור מלא ניתן לקבל אם אתם רוכשים דירת מגורים (ולא עסק או מגרש להשקעה). כך ניתן לקבל פטור על דירה ראשונה באופן כמעט ודאי, ועם הייעוץ והליווי המשפטי הנכונים – כנראה שגם פטור ממס רכישה על דירה שניה.

מהן מדרגות המס? 

מדרגת המס הנמוכה ביותר היא כמובן פטור מלא, הניתן על נכסים בשווי של עד 1,805,545. אחריה יש מדרגות של 3 וחצי, 5 ו-8 אחוזים. מדרגת המס הגבוהה ביותר היא 10 אחוזים, אשר מוטלים על רוכשי נכסים בשווי 18,416,900 ומעלה. חשוב לציין כי הסכום אינו קבוע, ויכול להשתנות מעת לעת.

מס רכישה לדירה שלישית – כמה משלמים?

כעקרון, דירה שלישית היא דירה להשקעה, ולכן המיסוי עליה הוא גבוה יותר. אם הערך של הדירה שאתם מתעתדים לרכוש הוא עד 5,525,070 – המס יהיה שמונה אחוזים. מעל המחיר הזה, המס מטפס לעשרה אחוזים.

מי הם בעלי המקצוע הרלוונטיים לסיוע ברכישת דירה שלישית?

כאשר אתם שוקלים רכישה של דירה להשקעה, כדאי להיעזר בשירותיהם של בעלי המקצוע שיעזרו לכם לעשות זאת בצורה המשתלמת ביותר. בצורה זו, ניתן להפחית במקרים מסוימיים את המס רכישה על דירה שלישית. ראשית כל, חשוב להיעזר בעורך דין אשר מתמחה בנדל"ן.

בנוסף, כדאי להיעזר בשמאי מקרקעין שיעריך את שווי הנכס – כך תוכלו לצפות מראש את אחוז המס שיידרש מכם.

רכישת דירה להשקעה עם משרד עורכי דין קינן, חיים ושות'

אנחנו במשרד הבוטיק קינן, חיים ושות' נשמח לסייע לכם בכל עסקת נדל"ן, לרבות רכישת דירות ונכסים להשקעה. צוות עורכי הדין של המשרד הוא בעל ניסיון ארוך שנים והיכרות מעמיקה עם שוק הנדל"ן הישראלי, כך שאתם תוכלו לישון בשקט בידיעה שיש מי שדואג לאינטרסים שלכם.

אנחנו פועלים כבר מעל לעשרים שנה, ודוגלים במתן השירות האישי, השקוף והאיכותי ביותר ללקוחותינו. רק המשרד שלנו ילווה אתכם במלוא המקצועיות, מהרגע הראשון ועד לסיום המוצלח של העיסקה. צרו איתנו קשר לפרטים נוספים וקביעת פגישה.

דילוג לתוכן