מס שבח על דירה שניה

כל מי שחי כאן במדינת ישראל, יודע שהשקעה בנדל"ן היא כמעט תמיד השקעה די בטוחה. אלא שלפני שרוכשים נכס נוסף, חשוב לבדוק את התנאים של מס שבח על דירה שנייה. אנחנו רואים את מחירי הדיור הולכים ועולים כל הזמן, ולכן אנשים רבים רוצים לרכוש דירות להשקעה.

כדי לרכוש עוד דירה ולעשות את זה בצורה משתלמת, עדיף להיות בקיאים בכל הפרטים הביורוקרטיים – בראש ובראשונה המיסוי שאתם עתידים לשלם.

מה זה מס שבח על דירה שניה?

מס שבח על דירה שניה הוא מס שאתם משלמים על הרווח שלכם מן העסקה. גובה המס הוא כעשרים וחמישה אחוזים מתוך הרווח (שימו לב – הרווח הוא לא הסכום המלא, אלא רק ערך ההשבחה). מס השבח משולם למדינה, מן הסתם.

איך מס השבח יכול לעזור לי, או: למה חשוב לשמור תיעוד בגין תשלום המס?

אם אתם קונים דירה להשקעה ולא למגורים, כנראה שבשלב מסוים תיאלצו למכור אותה. כאן אתם יכולים להזדכות על חלק ממס השבח על הדירה השניה אשר שילמתם בעבר, ולכן חשוב לשמור את כל התיעוד המדוייק. אי תיעוד יכול לגרום לכך שתאבדו חלק מן הזיכוי שמגיע לכם – וחבל. 

מסיבה זו, בעת מכירת הדירה מומלץ להתייעץ עם עורך דין מכירת דירה על מנת לקבל את הזיכוי המקסימלי המותר בחוק.

מס שבח על דירה שניה

האם רכישת דירה שנייה היא משתלמת למרות תשלום של מס שבח?

בהחלט כן. העלייה המתמידה בשוק הנדל"ן הופכת את ההשקעה בתחום זה לסולידית, בטוחה ומשתלמת, אפילו אם לוקחים בחשבון את המיסוי הגבוה (מס שבח על דירה שנייה, מס מכירה דירה ראשונה ועוד). 

נחזור ונגיד כי על מנת למקסם את הרווח הפוטנציאלי, רצוי מאוד להיוועץ באיש מקצוע בעל ניסיון והיכרות עם השוק.

מיסים נוספים ותנאי משכנתא ברכישת דירה שניה

כמובן שמלבד מס שבח על דירה שניה, קיימים מיסים ותשלומים נלווים אחרים אשר יש לקחת בחשבון אם בוחרים להשקיע בנכס נדל"ני: שכר טרחה של שמאי מקרקעין, עלויות שיפוץ, תיווך, מיסי רכישה ועוד. עם זאת, בעזרת ליווי מקצועי ניתן להוזיל את העלויות ולהשיג הטבות כמו לדוגמה פטור ממס רכישה על דירה שניה. זכרו שבאופן בו מתנהל שוק הנדל"ן הישראלי כיום, כל אחוז יכול להיות משמעותי בשורת הרווח הסופית.

דברים נוספים שצריך לדעת לפני שפונים להשקעות נדל"ן

זכרו כי בחירת אפיק השקעה תלויה לא רק באחוזי הרווח הצפויים או אפילו במידת הסיכון. בחירת אפיק השקעה תלויה גם באופיו של המשקיע. 

אנו תמיד מקפידים להזכיר ללקוחותינו כי השקעה בנדל"ן היא לא בגדר "שגר ושכח". יש צורך לטפל בנכס באופן שוטף, לספוג חודשים בהם אין שוכרים וכן להיות בקיאים בכללי המיסוי והבנייה. לכן, ליווי של עורך דין מקצועי ומומחה יכול לחסוך הרבה מאוד כסף, טרחה ועוגמת נפש. 

למה כדאי לבחור במשרד עורכי דין קינן, חיים ושות'

משרד עורכי דין קינן, חיים ושות' מציע מגוון שירותים מהשורה הראשונה בכל תחומי הנדל"ן והמקרקעין. עורכי הדין החברים במשרד הם בעלי ניסיון של שנים, היכרות עמוקה עם השוק ועם עסקאות אשר נעשו בשנים האחרונות.

זאת, בשילוב עם מתן יחס וניהול תיקים אישי ואקסקלוסיבי, הופך את משרדנו למקצועי ומוביל בתחומו. צרו איתנו קשר עכשיו לקביעה של שיחת היכרות.

דילוג לתוכן